U bevindt zich hier: Home / Hulp bij uw keuze /
Veelgestelde vragen
Op deze pagina vindt u de antwoorden op vragen die vaak aan ons worden gesteld. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij zijn vijf dagen in de week bereikbaar van 7:00 tot 17:00 uur. U kunt ons bellen op 0229-544600, een mail sturen of via deze website met ons chatten.
Hoe lang gaat een rolluik mee?
Een rolluik van Wessels Rolluikenfabriek kan al snel twintig jaar probleemloos functioneren. Zeker als kiest voor jaarlijks onderhoud. Belangrijk hierbij is of het rolluik binnen of buiten wordt gemonteerd. In de buitensituatie kan de levensduur worden beïnvloed door weersomstandigheden en vuil. Een rolluik dat inpandig is geplaatst, heeft een langere levensduur.
Wat kan Wessels Rolluikenfabriek voor mij betekenen?
Wessels Rolluikenfabriek heeft ruime ervaring met beveiligingsrolluiken. We hebben alle benodigde expertise zelf in huis en kunnen daardoor snel en flexibel voldoen aan de vraag van onze klanten. Ook voor goed en betrouwbaar advies bent u bij ons aan het goede adres. We gaan graag samen met u op zoek naar de meest optimale oplossing in uw situatie. Daarbij letten we op het gewenste beveiligingsniveau, de kwaliteit en de kosten.
Wat kost een gemiddeld rolluik?
Op deze vraag is geen eenduidig antwoord te geven. Er speelt een aantal factoren een rol bij de prijsstelling. De afmetingen, het type rolluik, wel of geen kleur en het type besturing zijn bepalend. Bij de verschillende producttypes op deze website vindt u een prijstabel die gebaseerd is op de afmetingen in standaarduitvoeringen. Wilt u een prijs op maat? Neem dan contact met ons op.
Wat te doen bij storing?
Bij een storing kunt u eerst zelf onderstaande items controleren. Als de storing hiermee niet verholpen is, neem dan alsnog contact op met Wessels Rolluikenfabriek.
Rolluik gaat niet meer omhoog/omlaag | Controleer in de meterkast of alle stoppen er nog inzitten. Controleer ook de aardlekschakelaar. Schakel deze weer in. Als de storing zich herhaalt, is het verstandig om uit te zoeken door welk apparaat dit veroorzaakt wordt. Op één stop zitten meestal meerdere apparaten. Alle apparaten die geen spanning hebben als u de bewuste groep uitschakelt, zitten op dezelfde groep als het rolluik. Het kan ook zijn dat er gewoon teveel apparaten op die groep zitten. |
Rolluik gaat (af en toe) niet meer omlaag | Als uw rolluik is voorzien van lichtlijsten, kan het zijn dat deze elkaar niet meer goed kunnen zien. Het rolluik denkt nu dat er iets onder staat, en zal niet meer naar beneden gaan. De lichtlijsten zitten op of bij de geleiders. Ze zien eruit als strips met lampjes. Kijk of er iets tussen de lichtlijsten zit, waardoor ze elkaar niet meer goed kunnen zien. Denk hierbij ook aan vuil op de lichtlijst, een plant of een strokengordijn dat soms door de lichtlijst wappert. Maak de lichtlijst schoon en verwijder storende objecten. |
Rolluik gaat niet meer omlaag | Bij een draadloze onderregelbeveiliging geeft het kastje op de onderlijst een piep wanneer de batterijen leeg raken. Als de batterijen in dit stadium niet vervangen worden, gaan ze volledig leeg. Omdat de onderregelbeveiliging dan niet meer werkt, gaat het rolluik niet meer naar beneden. U kunt de klep van het kastje op de onderlijst met een normale schroevendraaier openen, om de batterijen te vervangen. Gebruik hiervoor longlife batterijen. Gebruik nooit oplaadbare batterijen. Deze hebben een te lage spanning. |
Rolluik wordt meerdere malen bediend en functioneert ineens niet meer (vaak stopt het rolluik halverwege) | Het rolluik is te vaak kort achter elkaar gebruikt. Hierdoor is de motor te warm geworden. U moet de motor even de tijd geven om af te koelen. |
Handzender werkt niet meer | Batterij leeg Als het lampje van de handzender niet meer ‘fel’ brand tijdens het bedienen van de zender, moeten de batterijen vervangen worden. Aan de achterzijde van de zender zit een klepje. Dit klepje heeft een kleine inkeping. Open het klepje door een kleine schroevendraaier in deze inkeping te plaatsen en het klepje open te wippen en vervang de batterijen. Kraan is de straat Het signaal van een handzender kan weggedrukt worden door een ander apparaat. Wanneer er bijvoorbeeld een kraan in de straat staat, zullen de handzenders niet werken tot de kraan weer weg is. |
Sleutelschakelaar werk niet meer | Controleer of uw sleutelschakelaar beschadigd is. Als u een ZBA beveiliging heeft, wordt deze geactiveerd bij het openbreken van de sleutelschakelaar. Bij installatie van uw rolluik heeft u een handzender ontvangen waarmee u het rolluik weer omhoog kunt sturen. U dient de sleutelschakelaar te (laten) vervangen. |
Rolluik sluit niet volledig | Als u onderregelbeveiliging heeft kan het zijn dat deze vuil of een mat detecteert. Hierdoor stopt het rolluik te vroeg. Als u het vuil of de mat verwijderd is het probleem verholpen. |
Rolluik sluit en gaat gelijk weer open | Als u onderregelbeveiliging heeft kan het zijn dat deze vuil of een mat detecteert. Hierdoor stopt het rolluik te vroeg. Als u het vuil of de mat verwijderd is het probleem verholpen. |
Rolluik maakt steeds meer geluid | Smeer de geleiders en de scharnieren van de lamellen met teflon. Gebruik alleen teflon of een ander niet-klevend smeermiddel. Anders wordt het probleem groter. |
Rolluik maakt een piepend geluid | Onderregelbeveiliging Bij een draadloze onderregelbeveiliging geeft het kastje op de onderlijst een piep wanneer de batterijen leeg raken. U kunt de klep van dit kastje met een normale schroevendraaier openen om de batterijen te vervangen. Gebruik hiervoor longlife batterijen. Gebruik nooit oplaadbare batterijen. Deze hebben een te lage spanning. Noodstroomvoorziening Bij een noodstroomvoorziening hoort u een piep wanneer de spanning is weggevallen of zeer laag is. Dit betekent dat uw systeem niet goed functioneert. Wanneer dit vaak voorkomt, dient uw elektricien uw installatie na te kijken. |
Als de storing hiermee niet is opgelost, neem dan contact met ons op: Wessels Rolluikenfabriek Schrepel 5 1648 GC De Goorn Tel. 0229-544600 info@oprolletjes.nlv Wessels Rolluikenfabriek heeft een 24-uurs storingsdienst en zijn dus 24 uur per dag bereikbaar voor storingen. Wanneer u een storing meldt, gaat onze monteur direct op pad. U kunt ervan op aan dat uw rolluik binnen afzienbare tijd weer functioneert.
Welk rolluik is in mijn situatie het meest geschikt?
Bij de aanschaf van een rolluik spelen de benodigde beveiligingswaarde, de plek waar het rolluik komt te hangen, de gewenste uitstraling en het beschikbare budget een rol. Dit is heel in het kort waar u bij de aanschaf op moet letten. Bij de producten op deze website vindt u meer uitleg over de eigenschappen en toepassingsmogelijkheden van het rolluik. Maar vaak komt bij een beveiligingsrolluik een stukje maatwerk kijken. Wilt u weten wat in uw specifieke situatie raadzaam is, neem dan contact op met ons. Wij voorzien u graag van een vrijblijvend advies.
Heb je een vergunning nodig van de gemeente?
Meestal wel. Vrijwel elke grote gemeente heeft beleid opgesteld voor het plaatsen van rolluiken. Dit is er vaak op gericht zoveel mogelijk rolluiken aan de binnenzijde van een pand of winkel te plaatsen om het gevelbeeld intact te houden. Ook speelt het doorzicht van een rolluik vaak een rol. Informeer dus bij uw gemeente naar de voorwaarden. Voor de verzekeraar kan de beveiligingsklasse doorslaggevend zijn.
Wat is de levertijd van een rolluik?
Wessels Rolluikenfabriek staat bekend om haar snelle levertijden.Onze levertijd is gemiddeld vijftien werkdagen. Dan is het rolluik gereed (inclusief spuiten) om gemonteerd te worden. Bij aantoonbare spoedgevallen kan, in overleg, de levertijd nog verder worden bekort.
Met een erkend Rolluik Beveiligingsbedrijf als Wessels Rolluikenfabriek kiest u voor kwaliteit in veiligheid!